23 Kasım 2018 Cuma

Beyazid-i Bistami Hz.ve Şeytan ( Senin sırtına yularsız da binerim )



ışılay ayvalı,beyazıdı bistami,şeytan,hac,hac yolculuğu,yular ,ihtiyar




Rivayet edilir ki Bayezid-i Bistâmî (k.s) hazretleri hacca gitmiş. Bakmış ki Kabe’nin duvarında birisi var, duvara çıkmış bekliyor. Kolunda bir sürü yular var. Tanımış bu şeytandır. Yanına yaklaşmış, sormuş:

- Tanıdım sen şeytansın ! Peki, nedir bu elindeki yularlar ?
Şeytan cevap vermiş;

- Kulların boynuna taktığım yularlardır. Benimkiler şimdi tavaf ediyorlar. Bitince tavaflarını tekrar bu yularları onların boyunlarına takıp sırtlarına bineceğim. Onları idare edeceğim.

Beyazid (k.s) hazretleri kalbine düşen bir gururlanma hissi ile  sormuş şeytana:

- Benimde sırtıma binebilir misin bu yularla ? demiş.
Şeytan eğilmiş Hazretin kulağına;

- Hayır ! demiş. Senin sırtına yularsız da binerim.
Bunu duyan hazret ürpermiş, ayrılmış onun yanından.

Bayezid-i Bistâmî (k.s) hac görevini yapıp memlekete geri dönerken bir ırmaktan geçecekmiş. Bakmış ki yaşlı bir ihtiyar suyun kenarında bekliyor.
İhtiyar demiş ki Bistâmî Hazretlerine:

- Evladım ! Beni suyun karşısına geçirir misin ?
- Olur ! demiş hazret. Almış sırtına ihtiyarı başlamış ırmağı geçmeye. Yolun yarısına gelince ihtiyar, Bayezid-i Bistâmî’nin kulağına eğilip demiş ki:
- Demedim mi sana yularsız da binerim diye.

- İşte hazret o an anlamış ettiği sözü ve yaptığı hatayı 
Nefsine ceza vermek için Şeytanı sırtından indirmemiş ve geçirmiş karşı kıyıya 

Şeytanı arar isen tekkede ara, Mekke’de ara.Bana ulaşmaz diye de kibirlenme. Yularısız biniverirler işte böyle. Hâşâ ki ister isen Beyazıt’ı Bestami ol. Mesele burada; tekkenin de Mekke’nin de insanın içinde olduğunu bilmekte. 


“Ne yerlere ne göklere sığdım. Mümin kulumun kalbine sığdım.” O sebepten her ne arar isen tekkede, Mekke’de arama. Dön içinde ara. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Çok Okunan Yazılar