İhlassız amel boştur. Eğer ihlasla amel etmek istiyorsak, bir tarikata girmek lazım, bir mürşidi kamile intisab etmek lazım.
Âlimler hariç, insanlar helak olmuştur. İlmiyle amel edenler hariç, âlimler de helak olmuştur. İhlas sahipleri hariç, ilmiyle amel eden âlimler de aldanmıştır. (Sehl bin Abdullah)
İhlas, her işte Allahü teâlanın rızasını gözetmek, kötülükleri gizlediği gibi, iyilikleri de gizlemek, övülünce sevinmemek, kötülenince üzülmemek, riyadan uzak olmaktır. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(İhlas ile amel etmek, az da olsa yetişir.) [Hakim]
İmam-ı Rabbani hazretleri, (Ebedi saadete kavuşabilmek için ilim, amel ve ihlas muhakkak gerekir) buyurmaktadır.
İhlası elde etmenin yolu Tasavvuftan, Tarikattan, Mürşidi kamilden geçer.
TASAVVUFLA AMEL ETMEDEN , BİR TARİKATA GİRMEDEN, BİR MÜRŞİDİ KAMİLE BAĞLANMADAN OLABİLİR Kİ BİR KİŞİ İHLASI ELDE EDEBİLİR FAKAT BÖYLELERİ İSTİSNADIR , İSTİSNALAR KAİDE-İ BOZMAZ.
HÜKÜMLER GENELDİR FAKAT GENELİN İÇİNDE İSTİSNALAR VARDIR, HERŞEYDE İSTİSNA VARDIR FAKAT İSTİSNALAR KAİDEİ BOZMAZ.
DEMEKKİ İSTİSNALAR , MÜSTESNA VAR OZAMAN BENDE ÖYLE OLABİLİRİM TARİKATA GİRMEDEN İHLASI ELDE EDEBİLİRİM DEMEK YANLIŞTIR , SENİN MÜSTESNA OLACAĞIN NERDEN BELLİ.
BİR MÜSLÜMANA, İLİM AMEL İHLAS ŞART. İHLASI ELDE EDEBİLMEK İÇİN TASAVVUF TARİKAT MÜRŞİDİ KAMİL ŞART.
AYRICA TARİKATA GİRENİN , BİR MÜRŞİDİ KAMİLE İNTİSAB EDENİN MANEVİ BİR DAYANAĞI OLMUŞ OLUR.
BİZİM GÖREVİMİZ İYİ İNSANLARLA BERABER OLMAKTIR. İNSAN NASIL Kİ KÖTÜ ARKADAŞLARLA BERABER OLUNCA ONLARIN TESİRİNDE KALABİLİYORSA KÖTÜ HUYLAR EDİNEBİLİYORSA , İYİLERLE BERABER OLUNCA ONLARIN İYİ HUYLARININ TESİRİNDE KALIRIZ FAYDASI OLUR. DEMİRCİNİN YANINA GİDENİN ÜZERİNE ATEŞ KIVILCIMI SIÇRAR VEYA ÜZERİ İS OLUR, MİSK SATAN GÜZEL KOKU SATANIN YANINA GİDENDE O GÜZEL KOKULARDAN İSTİFADE EDER.
EY İMAN EDENLER ! ALLAHTAN KORKUN VE SADIKLARLA BERABER OLUN (TEVBE SURESİ 119 ) SADIKLAR MÜRŞİDİ KAMİLLERDİR.
TEVBE 119-“Ey iman edenler! Allah’tan korkun.”
Razı olmadığı hususlarda Allaha karşı gelmekten sakının.”
“Ve sadıklarla beraber olun.”
İmanlarında ve ahitlerinde veya niyet, söz ve amel olarak Allahın dininde dosdoğru olan sadıklarla beraber olun.
NETİCE İTİBARİ İLE İHLASIN , TAKVANIN YOLU TASAVVUFTAN TARİKATTAN GEÇİYOR, MÜRŞİDİ KAMİLDEN GEÇİYOR, BUNLAR BİRER VESİLEDİR. MAKSAT ALLAHU TEALANIN RIZASINA KAVUŞMAKTIR.
BİZ TARİKATIMIZA İNSAN DEVŞİRME PEŞİNDE DEĞİLİZ , İSTEYEN BU YOLA GİRER İSTEMEYEN HAVASINI ALIR ! BİZE DÜŞEN YOLU GÖSTERMEK, GERİSİ ONLARA KALMIŞ.
Mürşid-i Kâmilin Alâmetleri (Allah Dostlarının Özellikleri)
Bir mürşid-i kamile intisab etmek isteyen kişinin bilmesi ve aradığı zatta görmesi gereken bazı vasıflar vardır.
Aşağıda anlatılan özelliklere sahip olmayan kişinin ardından gidilmez ve rehberliği kabul edilmez:
1. Alâmetlerinin sonu yoktur. Fakat en önemlisi, zat-ı muhteremin her fiili, kavli ve ameli Resulullah (S.A.V)'in si'reti (hayatı) gibi olup, buna asla aykırı harekette bulunmaz ve kabul dahi etmez.
2. Huzuruna varıldığı zaman, bütün gam ve keder gider. İnsanın içinde bir ferahlık ve muhabbet uyanır.
3. Meclisinden ayrılmak istemezsin. Bir inci tanesi gibi söylediği her sözden, şevkin ve muhabbetin artar.
4. Ziyaretine gelen herkes, büyük veya küçük, genç veya ihtiyar, hatta devlet reisi bile olsa elini öpmeye mecbur ve hayır duasını niyaz ile mesrur olurlar.
5. Dünya, makam ve koltuk sevgisine iltifat etmezler.
6. Zincirleme olarak, Hz. Peygamber (S.A.V)'e dayanacak bir şekilde silsilesi belli olan basiretli bir zâta tabi olmuş ve zâhirî olarak mürşidliği tasdik edilmiş olmalıdır.
7. Mürşid insanlardan alan değil onlara sürekli olarak veren kişidir."Sizden hiç bir ücret istemeyen kimselere uyun. Onlar hidayete ermiş kimselerdir."
8. Mürşidin bulunduğu mahalde muhabbet, tevhid, sevgi ve kardeşlik etrafı kuşatmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder