9 Mayıs 2019 Perşembe

*Kalpten Arşa Yol Bulanlar*



Hâce Ubeydullah Ahrâr (kuddise sırruhû), mürşidinin kendisine şöyle buyurduğunu bildiriyor:

“Kalbine dikkat et! Her halde zikir ve huzur halini koru. Bir yolda giderken, falanca durak yerine kadar kalbime sahip çıkacağım, yakınlığımı kaybetmeyeceğim, gaflete düşmeyeceğim diye karar ver. Böyle davranırsan, hedefine ulaşır, muradına erersin.”

Cüneyd-i Bağdâdî hazretleri de (kuddise sırruhû) şöyle diyor:

“Murakabe konusunda, bir kediden büyük ders aldım. Kovaladığı fare bir deliğe kaçmıştı. Fareyi yakalamak için bütün dikkatiyle deliğe yönelmişti. Başka hiçbir şeyle ilgilenmiyordu. Ben de ona bakıyordum. Bu halde iken Allah tarafından içime şöyle bir nida geldi: ‘Ey himmeti düşük kulum! Sen beni aradığını söylüyorsun. Ben senin maksadın olarak bir fareden daha düşük değilim. Öyleyse sen de beni aramada ve rızamı istemede şu kediden daha az istekli ve gayretsiz olma!’ Bu uyarıdan sonra bana bir gayret geldi, ciddi olarak murakabeye başladım, kalbime yöneldim. Her yerde, her işte zikre sarılıp yüce Allah’ın rızasını aradım”

(Ali b. Hüseyin es-Safî, Reşehât).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En Çok Okunan Yazılar